번호 | 대회 (Time) |
분과 (Session) |
제목 (Title) |
발표자 (Speaker) |
---|---|---|---|---|
1325 | 11th | Panel 23 |
A Tale of Two Women: The Spatial Characteristics and Local Community Activities in the Dongtan New Town through Oral Statements Research 두 여성 이야기: 주민 구술로 본 동탄신도시의 공간 특성과 마을공동체 활동 |
정헌목 Jung Heon-mok |
1324 | 11th | Panel 22 |
Korean-German Aspirations and Aesthetics: Social Remittance for the Future |
정진헌 Jin-Heon Jung |
1323 | 11th | Panel 22 |
March 1st Uprising and Korean American Nationalist Activism |
장태한 Edward T. Chang |
1322 | 11th | Panel 22 |
Dancing the Forbidden: Two Zainichi Dancers in Japan |
정애란 Ae Ran JEONG |
1321 | 11th | Panel 21 |
압축적 도시화의 대안적 실천: Tiny house를 둘러싼 한국의 사회문화적 지형도 |
설명희 Myunghee Sul |
1320 | 11th | Panel 21 |
A country of hair”: A story of Korean wigs, Korean American entrepreneurs, African American hairstyles, and Cold War globalization |
제이슨 페트룰리스 Jason Petrulis |
1319 | 11th | Panel 21 |
Korean Childbirth Customs: Non-Korean Mothers Talking About Korean Postpartum Care on YouTube |
강윤정 Yoonjung Kang |
1318 | 11th | Panel 20 |
Deepening cross-cultural understanding through the K-POP movement |
가와타 타카오 Takao Kawata |
1317 | 11th | Panel 20 |
Case Study of K-POP and Entertainment Curriculum at K International Middle and High School in Osaka, Japan 일본 오사카 K 국제 중고등학교 K-POP・엔터테인먼트 교육과정 사례분석 |
케이코 후지사와 Keiko Fujisawa, 김정태 Jeongtae Kim |
1316 | 11th | Panel 20 |
Analysis of Korean cultural elements in English fairy tales for overseas Korean learners 재외동포 학습자 대상 영어 동화 속한국문화 요소 분석 |
박은주 Diana Eunjoo Park, 이은주 Tasha Eunjoo Lee |