번호 | 대회 (Time) |
분과 (Session) |
제목 (Title) |
발표자 (Speaker) |
---|---|---|---|---|
395 | 1st | 기조강연 Keynote Speech |
한국학의 지평확대: 내적 시각에서 세계문화적 시각으로
Widening the Scope of Korean Studies : From intro-spection to Korean Studies in World Culture Studies |
Werner Sasse |
394 | 3rd | 자유분과7 Free Paper Session7 |
20세기 한국 작곡계의 서양음악 수용과 흐름 |
Kim, Choon Mi |
393 | 3rd | 자유분과7 Free Paper Session7 |
New Music for Traditional Instruments: Recent Contributions by Six Western-Trained Korean Women Composers |
John O. Robison |
392 | 3rd | 자유분과7 Free Paper Session7 |
The Gwangju Uprising and the Cultural Nationalism in Music: Hybrid Composition since 1980 |
Jinmi Huh |
391 | 3rd | 자유분과7 Free Paper Session7 |
The Politic of Cultural Boundaries: A Case Study on the Emigrant Composer Isang Yun |
Shin-Hyang Yun |
390 | 3rd | 자유분과6 Free Paper Session6 |
일제시대 일본 대중가요 음반에 나타난 한국인의 활동 |
Lee, June Hee |
389 | 3rd | 자유분과6 Free Paper Session6 |
전통가요 계승 대중가요의 흐름과 양상들 |
Lee, Young Mee |
388 | 3rd | 자유분과6 Free Paper Session6 |
음악인들의 교류를 중심으로 본 1980년대 이후 대중음악의 한일교류
Cultural Exchange of Popular Music between Japan and Korea since 1980s: A Case Study on Border-crossing Musicians Searching for "Asia": |
Hyunjoon Shin |
387 | 3rd | 자유분과6 Free Paper Session6 |
대중음악을 통해 본 21세기 한류의 현황과 전망-2006년 상반기 한류 관련 기사를 중심으로-
The present situation and prospects for the Korean Wave(Hanryu) in the 21st century as seen through popular music - focusing on articles related to the Korean Wave(Hanryu) in the first half of 2006- |
Eu-jeong Zhang |
386 | 3rd | 자유분과5 Free Paper Session5 |
나의 창작국악 30년
My 30 years for Changjakgukak |
Chun, In Pyong |