번호 | 대회 (Time) |
분과 (Session) |
제목 (Title) |
발표자 (Speaker) |
---|---|---|---|---|
995 | 9th | Panel 5 |
한국- 아르헨티나 영화의 초국가주의: 국제공동제작 및 영화속에 묘사 
Transnationalism in Korean-Argentine Cinema: International Co-Productions and Cinematic Representation |
루시아 루드 Lucia Rud |
994 | 9th | Panel 5 |
예능프로 '아빠 어디가'속 농촌 공간에 이상적인 부성을 실행하기
Performances of Ideal Fatherhood in Rural Spaces in "Dad, Where Are We Going?" (Appa, ŏdiga?) |
틸랜드 바니 Bonnie R. Tilland |
993 | 9th | Panel 4 |
Two Koreas’ Reverse Paths of Virtual Connections in Africa |
김수원 Kim Suweon |
992 | 9th | Panel 4 |
The Great Chinese Debate about North Korea |
양향봉 Yang Xiangfeng |
991 | 9th | Panel 4 |
북한 韓민족형성설의 진화 : 전설에서 동화로
The Evolution of the Theories of Ethnogenesis of Korean People in the DPRK: From the Legends to the Fairy Tales |
바딤 아쿨렌코 Vadim Akulenko |
990 | 9th | Panel 3 |
‘희망’을 지우면서 말하기: 동아시아와 <고향>의 이동, 번역, 창작의 연쇄
Speaking While Erasing 'Hope': East Asia and Motion, Translation, Creation of "Hometown" |
장문석 Jang Moon-seok |
989 | 9th | Panel 3 |
제국의 아이돌: 최승희, 리샹란, 레니 리펜슈탈, 마를레네 디트리히를 중심으로
Idol of the Empire: Based on the Cases of Choi Seung-Hee, Lee Xiang-Ran, Leni Riefenstahl, and Marlene Dietrich |
이혜진 Lee Hyejin |
988 | 9th | Panel 3 |
1930년대 동아시아 모더니즘과 초현실주의 – 조선과 일본을 중심으로
1930s East Asian Modernsim and Surrealism - Focusing on Chosun and Japan |
김진희 Kim Jinhee |
987 | 9th | Panel 2 |
전후 한국 지식인의 '자유 중국' 인식
Perception of Korean Intellectuals about 'Liberal China' in Post-War Period |
윤영현 Young-Hyun Yoon |
986 | 9th | Panel 2 |
동병상련: 안중근 서사와 상해의 조선 망명지식인, 1910-1925
Misery Loves Company: Epics of an Chunggŭn and Korean Exile Writers in Shanghai China |
한송열 Songyeol Han |